A program

A program egyedisége az unikális mérőeszközökben, a módszertanok összehangolásában és egyedi kiértékelési rendszerében rejlik. A diagnosztika nem csak egy általános képet ad majd a gyermekeinkről, (erősségek, gyengeségek, a korhoz képesti érettség, énkép, stb) hanem egyedi útmutatásokat is, fejlesztéssel kapcsolatos tanácsokat is egyben.

Mindezek mellett saját magunkat és “feladatainkat” is jobban megismerhetjük egyben, választ adhatunk, a magunknak otthon gyakorta feltett kérdésekre is a gyermekpszichológus segítségével.

Elemei:

  • Általános és speciális felmérő gyakorlatok a közösségben.
  • Speciális felmérő gyakorlatok egyénenként / kisebb csoportokban.
  • Pontos Kiértékelés / tanácsadás.

A program nagy gondossággal lett kialakítva, mely nem vár el a gyermekektől promt, kiemelkedő teljesítményeket, és nem is ezek alapján értékel. Minden résztvevő pozitív érzésekkel, élményekkel távozik, a sikertelenség megélése nélkül. A tematikus szobáknak kétféle értékelő rendszere van, ami azt jelenti, hogy egy adott képességet, készséget több különböző szobában is megfigyelünk. Az iskola előtt állóknak (6-7 éves korosztály) a diagnosztika egy teljes elsős iskolai napot is szimulál, melyet ebben a teljességben az általános, iskolaérettséggel kapcsolatos felmérések nem minden esetben képesek megjeleníteni.

A főbb motivációs és tehetségkereső területek.

A területeket a tematikus helységekben, tematikus szobákban jelenítjük meg. De mit jelent a “tematikus szoba” kifejezés ebben a kontextusban? A helységek, egy-egy lent leírt programot jelentenek. Minden szoba egy külön kis világ, melyben a motiváció, koncentráció, relaxáció eléréséhez igazodnak a színek, illatok, hangok.

Példa: A gyermekek az első találkozása a vezető pedagógussal a “kék” szobában történik. Ez a kommunikáció és ráhangolódás szobája, ahol a gyermekek megismerik egymást és kialakítják az elsődleges kapcsolataikat a társakkal, a pedagógussal. Ez a szoba hangolja rá a gyermekeket a további játékokra, feladatokra.

Miért kék, miért használunk zenét, illatot? – erről itt olvashat bővebben!

Mit kap a szülő?

A program időtartama alatt, illetve annak végeztével összegyűjtjük, összegezzük a gyermekek teljesítményét, a tematikus szobákban elért vagy mutatott eredményeik alapján (ITS Talent Book).

A pedagógusok az óra közben is elemzik az aktivitást, motivációt, esetleges egyedi képességeket, készségeket, melyeket később külön kidolgozva adnak tovább a vezető mentornak.  Minden programhétvége után a pedagógusok, és a vezető mentorok közösen készítenek részletes összegzést, melyet a szülő a személyes találkozás alkalmával kap kézhez.

Ez tartalmazza az erősségeket, esetleges hiányosságokat, mindezt területekre lebontva. A szobákban tapasztalt, egzakt módon is mérhető eredményeket, a korosztályától elvárható teljesítményhez képest tapasztalt fejlettséget. Kiemelkedő vagy átlagon felüli képességek elemzését. Az esetleges hiányosságok hátterének a vizsgálatát.

Végezetül javaslatokat tanácsokat, egyszerű akár otthon is “használható” javaslatokat a hiányosságok kijavítására, az erősségek fejlesztésére. A szülő kap egy úgynevezett ITS kártyát – mellyel részt vehetnek a partnereink által nyújtott kedvezmény rendszerben.

Az ITS Talent Book – magyarázatokat, útmutatókat is tartalmaz. A gyermekeket a fejlesztendő terület szerint adott esetben a megfelelő speciális fejlesztőházakhoz, trainerekhez, programokhoz irányítjuk, melyeket nagy kedvezménnyel vehetnek igénybe a szülők (ingyenes ITS kártya). Javaslatokat teszünk azokra az aktivitásokra melyek javíthatják az iskolában elért teljesítményt, csökkentik a figyelemzavart, fejlesztik a koncentrációt, a memóriát.

Az ITS-ben elérhetőek egyéb programok is az eredmények értékelése utan! Gyermekpszichológus foglalkozása. Tanuljunk meg tanulni – előadások. Magánórák. További szülői edukáció. Gyermekorvos

További részleteket kérdései alapján telefonon, email-en vagy a szemelyes találkozások alkalmával is megismerheti.