Bevezetés az ITS-be!

Az iskola koncepciójáról / Alapkérdések

Tudjuk-e milyen, szülők vagyunk?  Ismerjük-e valóban a gyermekünket?  Alkalmasak vagyunk-e felmérni a tehetségét?  Elég ismeretünk van-e a “speciális” edukáció fontosságáról?  Fel tudjuk- e mérni, hogy ma, az esélyek megnövelése az évek múlásával mekkora előnnyé válhat a gyermekünk életében? Tudjuk-e, mi a valóban egyedi a gyermekünkben? Hogyan használhatja gyermekünk jól a képességeit?  Mint szülő, tudom-e az ösztönökön túl, akár a legegyszerűbb eszközökkel is, de a legjobban irányítani a fejlődést?  Mintakövető, vagy újító szülők vagyunk-e….mi a helyes magatartás? Képesek vagyunk-e felismerni szakemberek nélkül a gyermekünk esetleges hiányosságait, erősségeit?

Ezekre a kérdésekre a válaszok természetesen megoszlanak, azonban ha egy szülő részéről, minden kérdésre a válasz igen, akkor érdemes önvizsgálatot tartani. Ha a legtöbbre, vagy csak az egyikre is a válasz nem, már érdemes megismerni azt a fantasztikus programot melyet az ITS ajánl!

Az ITS célja: a tehetségkutatás, tehetség és állapotfelmérés valamint ezek alapján megfelelő értékelést, “motivációs térképet” adni a gyermekekről a szülőknek, annak érdekében, hogy a gyermekeink, a legnagyobb eséllyel legyenek boldog, sikeres emberek a későbbi életükben.

A gyermekek megismerése kialakított programok, a legmodernebb, nyugat-Európában és a tengerentúlon elfogadott, lekövetett mérőeszközök bevonásával, valamint nagyszerű hazai és nemzetközi szakemberek részvételével és tanácsadásával történik.

A kurzusok, a cél érdekében, ajánlások és tanácsok formájában a szülőket is felkészítik, hogy egyszerű eszközökkel, de maga is képes legyen mindezt a fejlődést elősegíteni, motiválni az otthoni környezetben is. Természetesen ezt már azokkal a "kódokkal", módszerekkel, melyeket a programban részletesen megismerhetnek.

Egy példa:

A hetvenes években egy egyszerű “türelem teszttel” vizsgálták a 4-7 éves gyermekeket. Ez volt az un. “Marshmallow teszt”. A gyermekeket később, csaknem két évtized múlva is “követték”. Akik “türelmesebbek” voltak, mint a társaik, azok később magasabb pozícióban dolgoztak, többet kerestek, inkább családban éltek, mint akkori “türelmetlenebb” társaik!

Ennyire fontos lenne a türelem megtanulása gyermekkorban? Igen!

Akkor tanuljunk türelmet! Hogyan? Mikor? Kivel? Fontos kérdések, de ennél számtalan fontosabb kérdés is felmerül.

A gyermekünk csoda! Számtalan mélyen nyugvó képessége van, mely nyugodtan pihen amíg valaki, vagy valami nem aktivizálja azt.

Mottó: minden gyermek egy csoda, engedjük őket csodákat tenni!

A gyermek a környezete tükre is, ötvözi az otthon és az otthontól távol levő viselkedés formákat a saját egyedi rendszere alapján. “Tanuljunk együtt” a gyermekünkkel.

Az iskola a  tehetség felismerését, az orientációt, a motivációs eszközöket kutatja. A sikerélmény, elfogadás, önértékelés terápiás eszközei által, saját maguk is irányítják vagy vezetik a megfelelő területekre a szakpedagógusokat.

A kurzus mindezek mellett külön figyelmet fordít azokra a területekre is amelyek a szakpedagógusok ajánlása alapján “javasoltan fejlesztendő” azaz a program az esetleges hiányosságok felmérésével, majd konkrét megoldásokkal is segít a családoknak a nevelésben.

A program csak a felmérésre irányul. A további fejlesztést, illetve az esetleges további mélyebb elemzésekre javaslatot teszünk, akár ösztöndíj formájában.

Az ösztöndíjakat vagy a felmérést akár ingyen is elérhetik!